info@topschool.hu
+36 70 361 71 38

Grafikus, designer, kiadványszerkesztő karrier és a szükséges kompetenciák

grafika, grafikus, designer, kiadványszerkesztő, webdesigner, web, kiadványszerkesztés

Vissza design, grafika és webdesign cikkekhez

Grafikus, designer, kiadványszerkesztő karrier és a szükséges kompetenciák

Megkezdődött a tanév a közoktatásban és intézményünkbe is újra sokan telefonálnak azok, akik kis túlzással azt hiszik, miután elvégeztek egy 120 órás tanfolyamot, akkor további szorgalmas gyakorlás és folyamatos fejlődés nélkül már egyúttal a szakma csúcsára is értek. De hogy is van ez?

Bár ők nem fogják ezt a leírást elolvasni, mert amikor szembesítjük őket azzal, hogy ez nem igazán így lesz, ők dühösen lecsapják a telefont, majd keresnek egy másik iskolát, ahol viszont mindezt minden további nélkül megígérik nekik - mi több, azzal is kecsegtetik, hogy azonnal álláshoz is juttatják őket. (Sajnos szép számmal van ilyen képző: lásd Index/Homár rovat/oktatás).

A többieknek viszont jól jöhet némi segítség arra vonatkozóan, hogyan is kell elképzelni egy szakmai fejlődést a munkaerőpiacon. Szemléltetésként a Diego Zambrano, New Yorkban élő főállású kreatív vezető, mellékállásban pedig blogger és társadalom kritikus által készített grafikát hívjuk segítségül.

Az ábra alapján – természetesen vicces formában –a munkahelyen történő megbecsülésre és fizetésre is lehet következtetni! Az egyes állomások között akár hosszú évek is eltelhetnek, nyilvánvalóan szükséges hozzá a kitartó szorgalom, a kreativitás, lemondás jó néhány olyan dologról, ami helyett önmagát képzi valaki, és persze nagy adag szerencse is. (Persze nem utolsó sorban kapcsolat is, de az most rosszul mutatna ebben a felsorolásban, térjünk vissza erre kicsit később, miután beüzemeltük LinkedIn oldalunkat, ami hivatott lesz abban is segíteni!)
Grafika kiadványszerkesztő tanfolyam designer képzés
Az eredeti koncepció szerinti a karrier állomások a következők:*

  • intern – gyakornok
  • designer – tervező
  • AD/art director – művészeti vezető
  • ACD/associate creative director – kreatív igazgató
  • ECD/executive creative director– vezető kreatív igazgató
  • CCO/chief creative officer – kreatív vezérigazgató

Alkalmazás ikonok:

Amint az ábra mutatja, a céges ranglétrán betöltött pozíció fordítva arányos a megszerzett ismeretek követelményével: míg a gyakornoknak mindenhez kell értenie, a kreatív vezérigazgató esetében elegendő a minőségi pezsgő kiválasztásának ismerete, továbbá annak elfogyasztásában megszerzett kellő gyakorlat…

* Mivel Magyarországon átlagos grafikus cégnél, vagy kreatív reklám ügynökségnél ma még nem minden pozíció található meg, ezért nem alakultak még ki a megfelelő magyar elnevezések, így a szószerinti fordítás némely esetben kissé esetlenül hangozhat!


Vissza design, grafika és webdesign cikkekhez