Iskolánk immár harmadik alkalommal szervezett az kreatív képzés résztvevői számára szakmai gyakorlattal egybekötött tréninget. A négy napos képzésén kiváló grafikai anyagok, reklám filmek és weboldalak is elkészültek, amelyeket a Néprajzi Múzeum a novemberi cipő kiállításának kommunikációja során fog felhasználni.
Idén többször is jártunk a tanfolyamok résztvevőivel a Néprajzi Múzeumban, éppen ezért nagyon lelkesek voltunk, amikor megtudtuk, hogy iskolánk „ötletbörze” keretében hozzájárulhatnak a múzeum, úgymond „búcsú” kiállításának tervezéséhez. A 2016 novemberében ez a lábbeli kiállítás lesz a Néprajzi Múzeum utolsó kiállítása, legalábbis ebben az épületben, ugyanis ha igazak a hírek, akkor a múzeum a Kossuth-téren található patinás épületből a Ligetbe költözik.
A téma különösen szerencsés, mivel a lábbeli - hasonlóan a többi öltözékhez - önmagában sokféle jelentést hordoz, mindemellett kifejező és látványos tárgycsoport, amely alkalmas arra, hogy a kreatív tanulók a múzeumi szakemberekkel összefogva sokszínű és érdekes tartalmakat hozzanak létre.
A képzések résztvevői a választott OKJ szakképesítéseiknek megfelelően három nagyobb projekten dolgoztak, amelyeken belül négy hosszú napon keresztül kiscsoportos és önálló munkavégzés keretében készültek a tervek és a programkódok.
A csoportban a Szoftverfejlesztők és a digitális grafika iránt érdeklődő Grafikus résztvevők dolgoztak. A csapat feladata a cipő kiállítás számára egy dinamikus weboldal készítése volt, amelyet természetesen egy alapos UX vizsgálat előzött meg.
A UX elemzés közös csoportmunkában, a programozás és a grafikai tervezések kisebb csoportokban, a rendszer tesztelésére és beüzemelése pedig újra közös munkaként zajlott. Az elkészült és teszt adatokkal feltöltött weboldal a következő címen érhető el: http://www.tanar.org/trening2016/
Ennek a csoportnak a feladata videók forgatása és vizuális anyagok tervezése volt, amelyet a Néprajzi Múzeum a Facebook vagy a Youtube csatornáján keresztül tud terjeszteni.
A projekt magját a Grafikus és fotós tanfolyam résztvevői alkották, akik több kisebb csoportban dolgoztak. Első feladatuk egy kommunikációs terv elkészítése volt, amelyben meg kellett határozni és alaposan elemezni kellett azt a célközönséget, akiket az általuk készített vizuális üzenetekkel meg akarnak szólítani. Az elkészült grafikai munkák a Pinterest oldalon tekinthetők meg.