A megfelelő betűtípust megtalálni és jól alkalmazni nem könnyű feladat. Több szempontot is érdemes figyelembe venni, amikor kiválasztjuk a számunkra megfelelő fontot.
Fontos, hogy szánjunk elég időt a tartalomhoz megfelelő tipográfia megválasztásához.
Gondoljuk át, hogy szeretnénk használni a betűt, milyen felületen, milyen tartalmat fog átadni. Szakácskönyvhöz keresünk tipót? Vagy egy képregényhez? Netán egy feltörekvő designer cég weblapjához? Mindegyik más koncepciót igényel és ennek megfelelően nagyon különböző betűtípus használata javasolt.
A nagyon kevés kivételtől eltekintve a sokféle betűtípus az zavaró és elidegenítő hatású. A klasszikus design és grafika tankönyvek szerint maximum két különböző betűtípust érdemes használni egy adott felületen. Ezen egyszerű elv betartásától sokkal letisztultabb és táláthatóbb lesz a honlapunk vagy grafikánk.
A trendek mindig csak időlegesek. Bár érdemes szemmel tartan őket de ha tipót vagy stílust választunk, ne feledjük a túldíszített vagy a nagyon vékony betűk nehezen olvashatók.
Azért fontos, mert ha csak kicsit különböznek, akkor azt hihetjük, hogy ez valami hiba és kellemetlen a szemnek is. Így ha már két betűtípussal operálunk azok ténylegesen különbözzenek, de legyen mégis közöttük egyfajta harmónia, összetartozás, hogy ne legyen idegen a szemnek.
Főcím, alcím, lead és bekezdések. Ez nem csak a történetmesélés szempontjából fontos, hanem ez teszi átláthatóvá és követhetővé a szöveget.
Ez szorosan összefügg az előző bekezdéssel, vagyis a szöveg tálalásával. Fontos, hogy ne zsúfoljuk össze a mondandónkat, legyen egyfajta szellősség a szövegben.
Ellentétben a nagy képek trendjével, a tipónál érdemes arra figyelni, hogy a szövegtörzs betűtípusa és mérete ne legyen túl kirívó. A kisebb betűk elegánsabbak, nem hivalkodóak.
Ha olyan betűt használunk, ami alapértelmezetten nincs benne a szerkesztő programunk betűkészletébe, akkor azt töltsük le netről, de járjunk utána, hogy ez valóban ingyenes font-e vagy fizetős.