Amikor naivan rápillantunk egy logóra, gyakran azt gondoljuk, hogy egy végtelenül egyszerű dolgot nézünk, amit egy grafikus pillanatok alatt el tud készíteni. Ennek az ellenkezője az igaz. Egy jó logó nagyon komoly tervezést igényel.
Egyszerű kell, hogy legyen, de úgy, hogy mégis felhívja magára a figyelmet. Egy jó logónak pedig rejtett üzenete is van, ami képes megfogalmazni az egész brandet. Nézzük meg belőlük párat.
Az Amazon logója végtelenül egyszerűnek tűnhet első pillantásra. Azonban, ha jobban megnézzük, a mosolyra emlékeztető alsó vonal egy nyíl, ami az A betűről mutat a Z-re. Nem is olyan rejtett üzenete, hogy az Amazon A-tól Z-ig minden terméket el tud adni.
A cukrászda azzal hódította meg a világot, hogy 31 különböző ízű fagylaltot tud kínálni. Ha rápillantunk a logóra először csak a márka nevének BR rövidítést látjuk, azonban ha jobban megnézzük, rózsaszínnel ott van a bűvös 31-es szám is.
Az amerikaiak kedvenc gyorsétterme a Chick-fil-a. Logójukon a C-betű egyúttal egy csirkét is ábrázol, utalva rá, hogy náluk lehet a legjobb csirkés szendvicset kapni Amerikában.
Tanácsadó cég esetében egy igazi fejtörővel van dolgunk. A világos és sötét négyzetek elrendezése ugyanis nem véletlen. Ha a sötétebb kockákat 1-esnek, a világosabb kockákat 0-nak vesszük, akkor a felső sor 1010000, míg az alsó 0010100 számot eredményezi. A bináris számrendszerben ez pedig annyi mint 80-20.
Formula 1 logójának a lényege, hogy az 1-es szám úgy kerül a perspektíva közepére, hogy valójában ott sincs. Mellette a piros szín pedig természetesen a gyorsaságra utal.
A Facebook Places helykereső szolgáltatása már logójában versenyre hívja a jelenlegi piacvezető Foursquare alkalmazást. Az utóbbi jelentése „négyszög”, „négyszögben”, a Facebbok logója pedig történetesen pont egy négyzet közepére mutat. Persze az is lehet, hogy ez csak véletlen.
https://www.facebook.com/places/
Első pillantásra egy egyszerű szöveges logót látunk, azonban, ha jobban megnézzük, akkor az E és X betűk között előbújik egy nyíl is, ami a cég gyors és pontos kiszállítására utal.
Baseball kesztyűt látunk, amelyben egy labda pihen. Azonban, ha jobban megnézzük, akkor a logóból kirajzolódik a baseball csapat kezdőbetűje is.
http://shop.mlb.com/product/index.jsp?productId=12181817
A logó desingje első pillantásra ízig-vérig modern. Valójában egy földrajzi területet jelöl, amely az idő múlásával, folyamatosan növekszik. Hasonlóképpen, mint ahogy egy múzeum kínálata is egyre terebélyesebb lesz az idő haladtával.
http://www.museumoflondon.org.uk
Ha jobban megnézzük a televíziós csatorna logóját, észre fogjuk venni a pávát a hatalmas színes tollakkal. Egyszerre utal a jövőbe tekintésre, arra, hogy a csatorna büszke a műsoraira és persze a színes tartalomkínálatra is.
A légitársaság egyszerű, szöveges logójának a bal oldalán kitűni az N és W betűkből az iránytű, amely valóban pontosan északnyugatra mutat.
2008-tól a https://www.delta.com/
A híres csoki márka logójában a származási helye van elbújtatva. A Matterhorn hegy ugyanis egy medvét rejt, amely Bern városának a szimbóluma is, a csokoládé pedig történetesen innen indult el világhódító útjára.
Egy igazán kedves hangulatú logóról beszélhetünk. Ha megnézzük középen, a két T betű valójában két vidám barát, akik egy kis tortilla chipsen és salsa szószon osztozkodnak.
Ismét egy jelentést rejtegető logót láthatunk. A márkanév TS rövidítése között, ha megnézzük egy helyes cipellő is megbújik.
https://logopond.com/gallery/detail/27102
Kreatív tipográfia egyszerre adja ki az LSO kezdőbetűket és egy zenekar a karmesterének sematikus alakját is
Forrás: