Ebben az Illustrator tutorialban egy borosüveget fogunk vektorizálni a gradient mesh eszköz segítségével.
A következő feladat során egy borosüveget fogunk vektorizálni a gradient mesh eszköz segítségével.
Hozzunk létre egy új munkaterületet, és helyezzük be referenciaképünket az első rétegre. Lakatoljuk le a réteget.
Hozzunk létre egy új réteget, és helyezzük a referencia réteg alá, erre fogjuk létrehozni a mesh objektumokat.
Hozzunk létre egy téglalapot az ábrán látható módon, és készítsünk egy felosztást (u) a téglalap közepére, a gradient mesh eszköz segítségével.
Formázzuk meg a létrejött objektumot az ábrán látható módon. A módosításokat a direct selection tool segítségével egyszerűen elvégezhetjük.
A referencia részleteit és árnyalat változásait figyelve, hozzunk létre egy mesh hálózatot. A háló sűrűsége meghatározza az objektum részletességét.
A hálóobjektum elkészítése után színt kell adnunk a háló pontjaira. Jelöljük ki az egyik pontot a Direct selection tool (a) segítségével, majd vegyünk színmintát (i) a referenciaképről. Bármikor hozzáadhatunk új hálószegmenseket az objektumhoz ha szükségesnek érezzük.
Az üveg alsó részét és a kupakot ugyanezen módszer segítségével készítsük el.
Készítsünk egy egyedi cimkét a téglalap szerkesztő és a szöveg eszközök segítségével, majd csoportosítsuk össze a létrehozott elemeket.
Az Arch torzítási eszköz ( Effect/Warp/Arch) segítségével hajlítsuk rá a csoportosított cimkét az üveg ívére, majd csoportosítsuk az objektumokat.