A grafikus tanfolyam keretében szervezett kalligráfia workshop célja az volt, hogy a képzés résztvevői megismerkedjenek a kézzel írt díszes betűk művészetével, későbbi munkájuk során pedig ezeket az ismereteket inspirációként használhassák fel
A tipográfia és a grafikai tervezés páratlan kreatív szövete mindig is műfaji határokon átívelő vizuális alkotásokat hozott létre. A Top School grafikus tanfolyamán a kalligráfia workshop új dimenziót nyitott meg a grafikus képzés résztvevői előtt. Ebben az új grafikai megközelítésben a hagyományosan kézzel rajzolt betűk sajátos eleganciája és stílusa találkozott az alapvetően modern kereskedelmi grafika tervezésére épülő szemlélettel.
A kalligráfia tanulása nemcsak a szépírás technikáját jelenti, hanem mélyebb betekintést is nyújt a betűk formájának és struktúrájának megértésébe. A kalligráfia workshop során a hallgatók megtapasztalhatták, hogy az egyszerű kézmozdulatok miként határozzák meg a vonalak és a karakterek hangulatát, és hogyan lehet a tipográfiát a mindennapi grafikus tevékenység során művészi eszközként használni.
A kortárs kereskedelmi grafika és a kalligráfia egyaránt a vizuális kommunikáció területéhez kapcsolódnak, és bár különböző esztétikai megközelítéseket alkalmaznak, mégis sok ponton találkozhatnak, egészíthetik ki egymást.
A kalligráfia napjainkban az alkalmazott grafika sokféle területén és kontextusában megtalálható, és nem csak hagyományosan művészi célokat szolgál. Leggyakoribb alkalmazott grafikai felhasználási területe a logótervezés, az esküvői meghívók díszítése, poszterek címfelirata. Ezeken túlmenően dekorációs céllal is alkalmazzák még, gondoljunk például a vendéglátóegységekben található kínáló- vagy megállító táblákra.