Hogy kerül egy szoftverfejlesztő egy múzeumba? Legtöbben arra gondolnának, hogy régi számítógépeket nézegetni. De a mi szoftverfejlesztőinkkel egyáltalán nem ez történt.
Persze, mi nem is egy hétköznapi értelemben vett múzeumba látogattunk el, hiszen nem voltak sem ősi leletek vagy kitömött állatok a vitrinekben és a falakon sem ódon festmények lógtak. Ebben a múzeumban cégérek, cégtáblák sokasodtak a látogatók előtt, körülöttük üzletberendezésekkel és a kereskedelmi adminisztráció tárgyi eszközeivel.
Az óbudai Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum ipartörténeti múzeumi feladatokat lát el, kereskedelem-történeti gyűjteménye pedig kiváló kiegészítője a foglalkoztatás- és a szakmai életpálya építés tantárgyaknak.
A látogatás során elsőként interaktív feladatokkal gazdagított előadást hallgatunk a reklám pszichológiájáról, működési mechanizmusairól, illetve a reklámfajták történetéről.
A reklámtörténeti foglalkozás során a résztvevők megismerkedhettek a reklám, a reklámozás és az eladás művészetével, annak korabeli technikájával, pozitív és negatív példáival. Választ kereshettek olyan kérdésekre, mi lehetett az első reklám, melyek voltak az első reklámhordozók, kik- és milyen fogásokat alkalmaztak a múltban, s hogyan kell ezt csinálni napjainkban.
A programot követően körbejártuk a múzeumot, majd teljes létszámunkkal bevettük a foglalkoztató termeket, ahol már előkerültek a laptopok is, és belekezdtünk az augusztusi projekt hetek kapcsán megvalósításra kerülő egyik projektünk szoftvertervezésébe.
További cikkek szoftverfejlesztő OKJ képzésről